ABT RS6-E

Este posibil ca ABT să fi rescris regulile tuningului.

Până acum, cine dorea să scoată untul dintr-un automobil se concentra pe adăugarea sau înlocuirea componentelor mecanice responsabile pentru supraalimentarea motorului. ABT, în schimb, s-a decis să complice treaba prin hibridizarea unui RS6.

Bineînțeles, acest pas a fost făcut pentru a spori performanţele mașinii, nicidecum din considerente ecologice, iar rezultatul final este remarcabil.

ABT RS6-E

Atunci când modificarea turbinelor și a motorului nu este de ajuns…

Din fabrică, în versiunea de bază, RS6-le vine posedat de un V8 de 4 litri, twin-turbo, care dezvoltă 553 de cai putere și 700 Nm. Suficient, mai ales că break-ul accelerează de la 0 la 100 km/h mai repede decât îți ia ție să citești propoziția asta (3.9 secunde).

Dar pentru unii asta nu-i destul de hardcore, de aceea există companii precum ABT care oferă pachete de creștere a puterii motorului. Un nou ECU, o noua evacuare și pac! Ai 720 de cai la dispoziție cu care să lansezi mașina de la 0 la 100 km/h în 3.3 secunde și cu care să te diztr…mori.

ABT RS6-E

Ei bine, ultima găselniță a tunerului german, denumită RS6-E, are la bază versiunea modificată, plus un motor electric atașat de cutia de viteze care-și trage energia dintr-o baterie de 13 kWh îndesată în portbagaj și oferă un plus de „#doamneferește”. Adică un total de 1004 cai putere și 1291 Nm.

Din (ne)fericire, acei 285 de cai în plus – împreună cu cuplul lor adițional – încep să galopeze timp de 10 secunde doar după apăsarea unui buton special și doar la viteze mai mari de 100 de km/h, pentru a evita supraîncălzirea trenului de rulare.

ABT RS6-E

Datorită acestor măsuri, sprintul de la 0 la 100 km/h rămâne neschimbat, dar îți poți imagina ce reprize de tras are mașina în drumul către viteza ei maximă de 320 km/h.

Deși perfect funcțional, RS6-E rămâne deocamdată un prototip, ceea ce explică și aspectul bătător la ochi. Accentele verzi sunt acolo pentru a sublinia faptul că mașina este electrificată, aducând aminte de un PCB (caută pe Google), iar apendicele aerodinamice – mai ales inelele de pe jante – fac totul mult mai cool.

ABT RS6-E

Această tehnologie este într-un stadiu incipient, dar mai mult ca sigur va fi perfecționată și probabil va veni vremea când, pe lângă soft sau chip tuning, va trebui să-ți și hibridizezi mașina ca să facă față viitorului. Ai văzut vreodată un 320d sau un Golf 1.9 TDi hibrid?

Link Galerie Foto

Advertisements
Știri, Metal

ABT RS6-E , hibridul pe care chiar ți l-ai dori

Gallery

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s