Ferrari 488 Pista
Noua ustensilă de mers tare de la McLaren este o bestie. Are 720 de cai putere, cântărește 1322 de kile și sprintează de la 0 la 100 km/h în 2.9 secunde. Vorbesc despre 720s, dacă nu te-ai prins.

Însă cel mai mare atribut al mașinii e că i-a determinat pe cei de la Ferrari să nu stea cu mâinile în sân. Bine, nu-i ca și cum italienii ar fi bătut pasul pe loc dacă McLaren n-ar fi existat, dar parcă de la MP4-12C încoace i-au cam scos din zona de confort. Așa că a fost doar chestiune de timp până când Maranello a retaliat, iar răspunsul la 720S a venit sub forma modelului 488 Pista.

Ferrari 488 Pista
Pista este pentru 488 ceea ce Speciale, Scuderia și Challenge Stradale au fost pentru predecesorii săi. Adică o versiune cu dungi, mai performantă și, implicit, mai rapidă a unei mașini deja mult prea rapide.

Sub capotă să află același V8, bi-turbo, de 3.9 litri, capabil să se tureze până la stratosferă și înapoi, doar că acum a evoluat în „cel mai puternic V8 produs vreodată de Ferrari”. Asta pentru că în loc de 670 de cai putere, dezvoltă cu 50 mai mult, ajungând la un total de 720 la 8000 rpm.

Ferrari 488 Pista
Și nu, motorul nu vine cu un simplu ecu tuning de fabrică, ci cu îmbunătățiri preluate de la versiunea de curse a modelului, cum ar fi galerii de evacuare din inconel, arbore cotit şi volanta mai uşoare, biele din titan și admisie din fibră de carbon – bunătățuri care-l fac mai ușor cu 18 kg.

Odată cu modificările aduse a crescut şi cuplul maxim la 770 Nm, însă la fel ca la GTB această valoare este disponibilă doar în treapta a 7-a la 3000 rpm. De ce? Pentru a crea o plajă de accelerație uniformă, asemănătoare cu cea a unui agregat aspirat.

Ferrari 488 Pista
Atâta omnipotență combinată cu o greutate de doar 1280 kg (la gol), se traduce printr-un sprint de 2.85 secunde de la 0 la 100 km/h și unul de 7.6 secunde de la 0 la 200 km/h – valori foarte apropiate de cele ale McLarenului.

Din punct de vedere estetic, 488 Pista se prezintă cu noi scobituri, adâncituri, găuri și generatoare de vortex concepute special să taie și să redirecționeze aerul. Altfel spus, modelul a fost optimizat aerodinamic, iar efectul vizual este pe cât de dramatic pe atât de eficient.

Ferrari 488 Pista
Vezi capota povârnită și nasul „plutitor”? Acela de fapt este un S-Duct imens, conceput să ofere mai multă apăsare aerodinamică pe puntea față – vei vedea ceva asemănător, dar nu atât de evident, pe monopostul SF70H și pe varianta LM GTE a 488-ului. Eleronul integrat există și pe varianta de „bază”, dar nu este atât de evident, și nici la fel de frumos sculptat.

Dacă stau bine să mă gândesc, noile aporturi stilistice fac din Pista probabil cel mai arătos Ferrari din ultima perioadă, chiar dacă menirea lor a fost să-l facă să stea cât mai lipit de asfalt și nimic mai mult.

Ferrari 488 Pista
Aparent, dacă e să ne luăm doar după teorie (adică datele oficiale), Ferrari a creat „ultimul cuvânt” la capitolul mașini de curse pentru stradă, noul model fiind peste rivalii de la Porsche și Lamborghini. Dar totul este relativ, având în vedere că mașina cu cota cea mai mică, adică Huracan Performante, a zăpăcit timpii pe tur de la Nurburgring.

În plus, pe cât este de perfect, noul model a celor de la Ferrari are o singură problemă: Este versiunea hardcore a 488-ului, pe când 720S-ul este versiunea de bază. Mă-nțelegi?

Link Galerie Foto

Advertisements
Metal

Pista Mă-tii!

Gallery

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s