C 36 AMG (202)

Noul Ferrari Superfast tocmai a fost lansat. E un subiect perfect de disecat, dar pagina oficială de Facebook a celor de la Mercedes AMG tocmai a postat un C36 și vreau să vorbesc despre asta acum.

C 36 AMG (202)

Vezi tu, deși brandul German există încă din 1967, nu s-a afiliat oficial cu Mercedes-Benz decât în 1993. Până în acel moment, AMG a fost un tuner care nu făcea altceva decât să ofere îmbunătățiri neoficiale maşinilor cu stea în frunte. Însă o dată ce a bătut palma cu Mercedes, bunătățile AMG au fost puse la dispoziția clienților prin intermediul rețelei de dealeri ale constructorului, iar de acolo și până a dezvolta o mașină completă împreună cu compania Germană n-am mai fost decât un pas.

C 36 AMG (202)

Așa s-a născut C36 AMG, prima progenitură oficială a celor două firme. Modelul nu s-a bucurat de faima și de succesul competitorilor săi (ahem, M3) și, privind în retrospectivă, asta e un lucru bun. În primul rând pentru că venea posedat de un motor de 3.6-litri aspirat, asamblat manual, care dezvolta între 276 și 287 de cai putere și, în al doilea rând, pentru că a fost construit doar în 5200 de exemplare.

Rețeta perfectă pentru o viitoare clasică, nu? Unde mai pui că, spre deosebire de noile modele AMG, C36 nu a fost o brută cu o obsesie machiavelică de-a-şi pedepsi cauciucurile spate. Totuși, nu te lăsa convins că nu e rapidă, pentru că nu-i ia mai mult de 5.8 secunde să accelereze de la 0 la 100 km/h și continuă s-o facă până la 272 Km/h (asta dacă umbli la restrictorul de viteză).

C 36 AMG (202)

Însă cel mai interesant lucru la C36 este faptul că mașina reprezintă o eroare în Matrix (deocamdată). De ce zic asta? Pentru că deși este primul AMG „oficial”, deși nu a fost construită pe aceeaşi linie de asamblare cu restul C-urilor W202, și deși face partea din generația Mercedesurilor asamblate să reziste mai mult decât granitul, modelul rămâne accesibil din punct de vedere financiar.

C 36 AMG (202)

În urmă cu vreo doi ani, când mi s-a pus pata pe unul, găsisem câteva exemplare foarte bine întreținute pe la €5400 – 6500. Acum, una în stare decentă survolează în jurul sumei (minime) de €10,000. Mi-am spus că asta e mașina perfectă pentru un pasionat/colecționar și că îmi voi lua, cu siguranță, când voi strânge banii necesari. N-am făcut-o. Mi-am luat un Seria 3 Coupe. Diesel.

Ce vreau să spun e că… nu fii prost, ca mine. Dacă ai posibilitatea (și îți place C36-le) cumpără-l acum, cât mai este” ieftin”.

Link Galerie Foto

Advertisements

Nu vrei un C36 AMG?

Gallery

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s