Mustang: De La Mușchi, La Creier

porsche_901_cabriolet_prototyp

Ford Mustang e evoluat, grație reproducerii selective, dintr-un cal de povară într-un armăsar pur-sânge, iar asta îi enervează pe puriști.

Hai să fim sinceri, în ciuda numelui, modelul celor de la Ford n-a fost un automobil zvelt și dinamic, ci mai degrabă o brută cu guler albastru dedicată celor care credeau că o cină sofisticată culminează cu o porție de macaroane cu brânză și o sticlă de Budweiser. Puteau foarte bine să-l numească Ford Ox, sau Bullock.

porsche_901_cabriolet_prototyp

Această simplitate tehnologică a ținut Mustangul izolat într-o nișă specifică, departe de concurența Europeană, înfipt adânc în inima Americanilor care își doreau o mașină sport ieftină și ușor de modificat.

Însă proaspăt lansatul model e cu totul și cu totul altă bestie, în ciuda designului generic. În încercarea de-a aduce Mustangul în secolul 21 și de-ai reînvia spiritul nărăvaș, nu doar stilul, Ford a continuat să îmbunătățească tehnologic a șasea generație – care oricum a venit cu o pletoră de schimbări majore.

porsche_901_cabriolet_prototyp

Ford spune că e cel mai bun Mustang pe care l-au creat vreodată, dar probabil asta au spus și despre a doua generație. Pentru cei al căror navetă nu se rezumă la Route 66, constructorul American a rigidizat suspensia spate, pentru o mai bună stabilitate în curbe, și a introdus amortizoare magnetice adaptive ca și opțiune. Mai important, atât EcoBoost-ul de 2.3-litri, cât și V8-ul de 5-litri  au fost revizuite, cel din urmă primind injecție directă, iar acum pot fi împerecheate cu o cutie de viteze automată în zece trepte.

porsche_901_cabriolet_prototyp

Adiții importante, având în vedere că până în 2014 Mustangul nu a beneficiat de suspensie spate independentă; O îmbunătățire nu tocmai pe placul celor care se bazau pe puntea rigidă a mașinii pentru a crea monștrii de drag racing, fără ca să spargă bancă pentru un Cobra Jet.

Noul model păstrează proporțiile predecesorului său, dar în același timp cizelează designul grosolan, ascuțindu-l la fiecare colț. Nu-i o frumusețe stilistică, nici pe departe, dar ține pasul cu rafinamentul tehnologic pe care și-l propune să-l ofere. Și, ca orice produs American care se respectă, vine cu o grămadă de opțiuni de customizare din fabrică.

porsche_901_cabriolet_prototyp

Acestea fiind spuse, mașina vine cu un interior revizuit, cu un afişaj LCD de 12 inchi care ține locul instrumentarului de bord clasic și cu elemente de siguranță activă (Pre-colission, detecția pietonilor, etc…) – lucruri aparent banale, dacă ne raportăm la ofertele concurenței, dar care reprezintă un pas tehnologic imens pentru un model care până nu demult era la fel de avansat precum chirpiciul. Mă mir că a avut ABS.

Galerie Foto

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s